Ce ar putea determina un tânăr să poftească la Astra Sports Tourer, noul model al celor de la Opel? Pentru cei fără familie numeroasă, al căror scop e să „rupă” șoselele, mașina – deși arată și se comportă mult mai fâșneț decât clasicele „break”-uri și chiar față de rivalele sale actuale – rămâne prea mare. Pentru cei care au deja copii și o casă de înghesuit chiar și în ieșirile de-o zi la iarbă verde, parcă-parcă ar fi, totuși, prea mică. Și atunci? Asta e provocarea producătorului german, care la începutul anului viitor va ataca piața din România cu o compactă foarte bine echilibrată și mult îmbunătățită, mai ales la detalii.
Opel are o țintă clară de public, așa cum au expus-o nemții săptămâna trecută, la Istanbul, odată cu lansarea oficială pentru Europa de Est a Astra Sports Tourer: tinerii capi de familie, în căutarea unei mașini care să fie câte puțin (mai mult) din fiecare: suficient de adolescentină și sprintenă, încât să nu-i facă de râs pe șosea, dar și capabilă să le transporte familia în weekend ori să care o cantitate mare de obiecte în timpul săptămânii. Portbagajul are 500 de litri, iar dacă rabatezi scaunele de pe rândul din spate, volumul crește la 1.550 de litri. Ușor sub potențialul rivalilor, dar diferența se compensează la design și confort, unde noul Opel e clar superior.
Una peste alta, grea misie pentru noul hatchback german. Proiectanții și designerii de la Russelsheim s-au întrecut pe ei înșiși și au scos un produs cool, chiar dacă struțo-cămilele n-au, de obicei, viață lungă.
„Cârligele” de la Opel Break-ul de la Opel va fi lansat în România, la începutul anului viitor, cu suficient de multe argumente, dar și câteva puncte nevralgice. „La oferte relativ egale, de multe ori diferența se face la feeling. Când cauți o mașină, detaliile pot fi cele care te identifică, îți reflectă personalitatea. Uneori forma de la exterior, alteori interiorul, alteori – pur și simplu mirosul mașinii reprezintă acel «ceva»”, cugeta cu voce tare unul dintre reprezentanții germanilor. La Astra Sports Tourer, această filosofie se reflectă din plin, iar detaliile „cu cârlig” nu lipsesc. Un habitaclu generos, în care pasagerii din spate sunt marii favorizați, mici îmbunătățiri cum ar fi forma scaunelor, menite să transforme într-o plăcere și misiunea șoferului.
Consum mic, întreținere ieftină Motorul de top pe motorină (deci și cel mai lacom) consumă puțin peste 5 litri la 100 de kilometri, ceea ce înseamnă că, dacă faci plinul, aproape că poți uita drumul la pompă. Deloc de neglijat, întreținerea mașinii e, la Opel, printre cele mai ieftine, totul grefat pe o fiabilitate clasic nemțească. Noul model n-a fost încă testat EuroNCAP, dar versiunea hatchback, din care a derivat Sports Tourer, a obținut anul trecut punctaj maxim: 5 stele. Manevrabilitatea excelentă, vizibilitatea mult îmbunătățită față de, spre exemplu, modelul precedent, Astra H, numeroasele echipamente și posibilitatea aproape nelimitată de configurare a modelului sunt tot atâtea atuuri.
„Sport” și nu prea Sunt și obiecții. Epitetul „Sports” din denumirea mașinii nu are deplină acoperire, cu excepția a două modele Turbo. Portbagajul nu e chiar atât de încăpător pe cât se laudă constructorii, dacă ne gândim la bagajele unei familii cu copii plecate, să spunem, într-un tur prin Europa.
Și ar mai fi eterna poveste în România: valoarea unui Opel, la vânzare, scade destul de repede. Deși, în momentul de față, constructorul german trimite pe piață niște produse de o calitate excelentă, competitive (uneori, chiar superioare) din toate punctele de vedere cu rivalii săi.
O herghelie cam mică
Motoarele pe benzină de 1,4 litri/100 cai putere și 1,6 litri/115 cai putere sunt cam firave pentru misiunea cu care au fost trimise de nemți în lume. Lucrurile stau mai bine la versiunile superioare. Celelalte trei „benzinare”, motorul de 1,4 litri cu 120 și 140 de cai putere, dar și cel de 1,6 litri – 180 cai putere, sunt turbo. La Diesel, dotarea de bază e cea de 1,3 litri CDTI – 95 de cai putere. Între aceasta și cea de top (2,0 litri CDTI – 160 cai putere) mai sunt două variante intermediare: 1,7 litri CDTI de 110 și 125 cai putere.
18 mii de euro cu toate taxele incluse costă în Germania versiunea de bază a noului Opel Astra Sports Tourer. Prețurile în România n-au fost încă anunțate, dar nu vor diferi prea mult
9,5 secunde sunt necesare pentru ca versiunea 2,0 litri CDTI de la Astra Sports Tourer să atingă 100 km/h, conform specificațiilor tehnice
125 de mii de mașini model Astra Sports Tourer preconizează nemții de la Opel că vor vinde din totalul actualei game
24 de mii de euro va costa, cu aproximație, versiunea de top a noului Opel Astra Sports Tourer – varianta CDTI de 2.0 litri și 160 de cai putere
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER